Galijun je ratni i trgovački brod na jedra iz 16. i 17. st., prijelazni tip između galijace (galeasa) i linijskog broda. Nastao je iz potrebe duge plovidbe kad galijaca – kao prelazni tip od brodova na vesla k brodovima na jedra – više nije bila pogodna za plovidbu u daleke prekomorske krajeve.
Oko sredine 15. st. galijun je nakon karake najbolji brod, visokih bokova, nešto dulji i brži od nave.
Pramac mu je imao dugo rilo i podsjećao na veliku galiju, pa mu odatle i potječe ime. Bilo je galijuna sa pramcem «a caracca». Takav se pramac u obliku karake održao na nekim brodovima do 1590. g..
Imao je obično dvije palube, uglastu i odsječenu krmu, koja se svršavala visokim kasarom na dva ili tri kata.
Obodnica ja bila najniža ispred velikog jarbola, a na pramcu iza pramčanog jarbola dizao se pravilan četverokutni kaštel. Kaštel i rilo glavne su karakteristike galijuna. Na vrhu rila, u visini glavne palube, nalazila se pulena, zvir.
Prvi galijuni 16. st. bili su prvenstveno ratni brodovi.
Veliki je galijun na početku 17. st. imao tri ili četiri jarbola i kosnik. Pod kosnikom se razapinjala posrtnjača. Pramčani je jarbol bio visok ¾ dužine vodene linije i nosio tri križna jedra. Glavni je jarbol bio visok koliko je bila duga vodena linija. Na njemu su također bila razapeta tri križna jedra. Na sredini kasara stajao je krmeni, šturi jarbol, visok kao polovica glavnog jarbola, a nosio je latinsko jedro. Iza njega se ponekad nalazio i četvrti, šturi jarbol, posve nizak, usađen po prilici povrh krmila. Na njemu je također bilo latinsko jedro. Na svakom jarbolu bio je po jedan koš.
Manji su galijuni imali isti oblik kao i veliki, razlikovali su se samo veličinom i brojem jarbola i jedara. Imali su tri jarbola. Na prednjem jarbolu razapinjala su se dva križna jedra, kao i na glavnom jarbolu, dok se na krmenom jarbolu razapinjalo latinsko jedro. Po jedan koš nalazio se na prednjem i glavnom jarbolu.
Oko sredine 16. st. galijuni postaju pravi ratni brodovi, a na početku 17. st. naziv galijun sinonim je linijskog broda.
Trgovački galijuni upotrebljavali su se za dugu plovidbu u novootkrivene prekomorske krajeve. Najčuveniji su španjolski i dubrovački galijuni za prijevoz srebra iz Perua i Meksika. Oni su plovili u skupinama, flotama, odakle i potječe ime flota. U to doba galijuni su bili veći od karavela a manji od dubrovačkih karaka. Imali su 200-500 t.
Dubrovački galijuni, nešto drugačijih konstruktivnih karakteristika od drugih galijuna toga vremena i velike i prostrane dubrovačke karake nazivaju se argosies, a naziv im potječe od ragusies, pridjev od Raguse. Koliko su bili cijenjeni ti dubrovački brodovi najbolje govori to što su Englezi za njih načinili svoj književni izraz – argosy.
Značajke ovog MarisStella montažnog kompleta:
Kobilica i statve izrađene su od punog orahovog drva, kao i svi elementi na palubi i bokovima. Jedra su vezena na tkanini. Konstruktivni elementi rezani su laserom.
Novi projekt sadrži
-nove nacrte; 2 lista dimenzija 900x1000mm svaki
-pozamašnu A4 kolor knjigu uputa za izradu, 186 stranica
-fotogravirane elemente na mjedenoj ploči: 1 ploča debljine 0.5mm
-10 vrsta svijetlih i tamnih konopaca za tekelažu sa svim ostalim pripadajućim elementima
-vezena jedra MarisStella
-još više visokokvalitetnih drvenih materijala
-laserom izrezane elemente na drvenim pločama, 10 ploča
Sav potreban materijal za izradu ove makete nalazi se u montažnom kompletu.
Upute su napisane na hrvatskom, engleskom i talijanskom jeziku.