Bark (barque ili Barc), je tip broda s tri ili više jarbola s prednjim jarbolom opremljenim četvrtastim jedrima, a krmenim jarbolom opremljenim sošnim i vršnim jedrom. Riječ bark proizlazi iz latinskog barca, što proizlazi iz španjolskog ili talijanskog, ili pak iz keltske riječi "barc" ili grčke "baris", a označava vrstu egipatskog broda. Snast trojarbolnog barka: Pri kraju 18. stoljeća, pojam bark (ponekad pisan barque) počeo se odnositi na bilo koji jedrenjak s posad...
Galijun je ratni i trgovački brod na jedra iz 16. i 17. st., prijelazni tip između galijace (galeasa) i linijskog broda. Nastao je iz potrebe duge plovidbe kad galijaca – kao prelazni tip od brodova na vesla k brodovima na jedra – više nije bila pogodna za plovidbu u daleke prekomorske krajeve. Oko sredine 15. st. galijun je nakon karake najbolji brod, visokih bokova, nešto dulji i brži od nave. Pramac mu je imao dugo rilo i podsjećao na veliku galiju, pa mu odatle i potječe i...
Karaka je dobila ime najvjerojatnije prema arapskoj riječi karraka, a znači laki brod. (carrack, carraque, kraeck, carraca). To je veliki jedrenjak u upotrebi od 14. do 17. stoljeća, namijenjen za prijevoz tereta. Karake su se pojavile u Veneciji u početku 14. stoljeća, ali su se gotovo u isto vrijeme počele graditi u Dubrovniku kao najveći teretni brodovi na Jadranu. U 15. stoljeću karake su se iz Jadrana proširile Sredozemnim morem, a potkraj 15. stoljeća i Atlantskim...
Koka je ratni i trgovački jedrenjak Sjevernog, Sredozemnog i Jadranskog mora s jednim velikim glavnim i dva mala pomoćna jarbola, čija je glavna karakteristika visok i uzak pramčani kaštel sa približno vodoravnom trokutnom palubom. Jedna od karakteristika ovog broda su bočni otvori za ukrcaj konja i stoke jer joj je osnovna namjena prijevoz vojske. Prvi put se spominje u 11. stoljeću, a u Sredozemlje prelazi u 13. stoljeću. Ti su brodovi u početku bili neosvojivi zb...
Pelig je obalni teretni jedrenjak sa dva jarbola čiji trup sliči trabakulu, oblih bokova i oblog dna s kobilicom. Dužina mu iznosi od 11 do 27, širina do 6, a visina do 2,5 metra. Nosivost mu je od 20 do 100 tona. U kasnijoj fazi razvoja ima zašiljen pramac i odsječenu krmu kao kod logera. Od trabakula se razlikuje, kako jedrenjacima i dolikuje, po jedrilju. Naime, na krmenom jarbolu razvija se sošno jedro s gornjačom, a ne oglavno jedro kao kod trabakula. U završnoj faz...
Trabakul, trabakuo i trabakula različiti su nazivi za isti brod ustaljeni u talijanskom i hrvatskom puku. To je mali dvojarbolni karakteristični jedrenjak namijenjen obalnoj plovidbi na Jadranu koji je rijetko izlazio izvan Otranta. Sam naziv Pellegrini mu izvodi od arapske riječi tabaquah, krov. Dug je do 30m, širok do 6m, a s teretom gazi do 2m. Nosivost mu je od 60 do 200 tona. Nedvojbeni je potomak navis rotunda, antičkih okruglih brodova, namijenjen isključivo pri...
Bracera je hrvatski teretni jedrenjak čiji trup je dug između 15 i 17 metara, a pojavljuje se već u XVI stoljeću kao logički slijed evolucije okruglog broda, navis rotunda, antičkog teretnog broda. Još su se u XV stoljeću neki tipovi brodova s Brača razlikovali od sličnih brodova na Jadranu i nosili naziv tipa i oznake bračana ili bracana. U XVI stoljeću postojala je na Jadranu uz bragagnu iz Chioggie i bračka braganja. Prvu su naši ribari zvali ćozota, a drugu su talij...
Štilac je brod novijeg doba, točnije 19. stoljeća, rado prihvaćen od velikog broja kalafata i armatura. Građen je duž cijele obale istočnoga Jadrana za prijevoz najraznovrsnije robe povezujući otoke s obalom. Da bi se ovaj dizajn jednostavno objasnio i predočio, u primorskom puku ustalio se je izraz kako je određena barka - dobro štelana. Krma i jedrilje preuzeti su od bracere, a pramac od logera. Dužina mu je od dvanaest do dvadeset metara. Štilac plovi još i ...
Gajeta je drveni brod koji je prije služio za ribarenje, a danas služi u glavnom za prijevoz tereta. Na hrvatskom priobalju jako puno se koristi u zadarskoj, šibenskoj i splitskoj okolici, a plovi duž cijele istočne obale Jadrana, od Kotora do Venecije. Dužina joj je do 12 , a širina do 4 metra. Već u 16. stoljeću nazire se njen prepoznatljiv oblik. Naziv gajeta pojavljuje se tek u 17. stoljeću. Karakterističnost brodice potječe iz dalekih vremena neretljanski...
lagan drveni čamac, prikladan za sportsko ribarenje i jedrenje. Upotrebljava se duž čitave Hrvatske obale. Prema dužini razlikuju se male i velike pasare. Male pasare su, do 4,8m dužine, otvorene po cijeloj dužini, a velike pasare su, 5-6m dužine, na prednjoj trećini pokrivene palubom. Ponekad imaju grotlo s poklopcem za silazak u pramčani prostor. Svrstavaju se u red barki srednje veličine. U odnosu na druge barke razlikuje se ravno odsječenom krmom koja završa...
Teretna i ribarska brodica otoka Visa. Gajeta falkuša dizajnirana je prema potrebama komiških ribara koji su stoljećima plovili na 42 milje udaljenu Palagružu, ribom bogatim područjem i tamo dominirali. Natovareni solju za soljenjem ulova, ribarskim alatom i drugim teretom odlazili su danju koristeći se maestralom, sjeverozapadnim vjetrom, a vraćali se navečer i noću, ploveći uz južni vjetar jugo. Takav način plovidbe zahtijevao je dvije vrste brodice, teretnu i ribarsku,...
Stanovnici otoka Korčule leut nazivaju trata, trakta ili trajta, a za njega postoje još i nazivi barka, lađa, vlahinja, brod i gajeta. Najveća je jadranska barka koja doseže dužinu i do dvanaestak metara, čija je nosivosti do desetak tona. Konstruktivne i namjenske sličnosti s gajetom su tolike, da ga je ponekad od nje vrlo teško razlikovati. Leut se kod nas prvi put spominje u Trogirskim spisima 1617. godine, a do danas se razvio u nekoliko osnovnih oblika, među k...
Ilirski ratni brod. Liburna je ratni brod na vesla koji se upotrebljavao od 8. do 1. stoljeća prije Krista. Ime je dobio po Liburnima, jer su oni prvi sagradili takav brod, koji se odlikovao okretnošću i velikom brzinom. Istakle su se dobrim manevarskim svojstvima u bitki kod Akcija (31.g.pK), pa su ih Rimljani preuzeli kao najbolje ratne brodove. Ime im je doskora postalo toliko poznato da je kroz nekoliko stoljeća naziv liburna postao širom čitave Evrope sinonim za ratni b...
Sveti Jerolim je hvarska galija šesnaestog stoljeća koja je sudjelovala u bitci kod Lepanta pod Mletačkom zastavom. Njena dužina bila je oko pedeset metara. Bateriju je činilo pet topova smještenih na pramcu. Ovo je maketa na kojoj su kobilica, statve i svi elementi na bokovima i palubi izrađeni od punog orahovog drva. Jedra su vezena na tkanini. Konstruktivni elementi rezani su laserom.
Dubrovačka galija bila je sastavni dio dubrovačke ratne flote koja je u XVII i XVIII stoljeću brojila tek nekoliko ratnih brodova manje veličine, njih najviše do deset, a bila je oformljena isključivo zbog učestalih gusarskih uznemiravanja i pljačkanja podanika i trgovačkih brodova u tom vremenu. Brodovi su bili Stacionirani u Dubrovniku i Malome Stonu. Ovaj tip broda imali su i ostali hrvatski primorski centri uzduž istočne jadranske obale: Kotor, Omiš, Senj i drugi. Du...
Ovakvi Picenski i Liburnski brodovi korišteni u svrhu trgovanja i ratovanja radili su se između današnjih gradova Zadra i Rijeke, te u Novilari na drugoj strani Jadranskog mora. Na njima su njihovi graditelji plovili cijelim Jadranskim morem još 600g. prije Krista. Povjesničari su rekonstruirali ovu vrstu broda slijedeći uklesani prikaz pomorskog boja na stijeni nadgrobnog spomenika iz Novilare kod Pesara. Prikazana je bitka Novilara i Liburna koji su koristili identične brodove. ...
O poznatom brodu Kristofora Kolumba Santa Maria nije potrebno ništa posebno reći. Model je detaljno obrađen. Prema obuhvaćenim tehnikama izrade, ova maketa je namijenjena svim maketarima, od početnika do eksperta, a kako će biti napravljena ovisi isključivo o maketarevoj stručnosti i želji … Jedra su vezena na tkanini. Konstruktivni elementi rezani su laserom. Priložen je sav potreban materijal ... Ovo je 'Početnički Komplet: 3. Stupanj' , tečaj u kojemu je predočeno cjelo...
Nastavak škole maketarstva nakon izrade monotip optimista. Savladat će te jednostavan rad sa letvicama za oblaganje. Nakon izrade ove makete sposobni ste izraditi jednu od slijedećih maketa. Konstruktivni elementi rezani su laserom.
Idealan nastavak škole maketiranja na sve što ste naučili prilikom izrade neretvanske trupe. Savladat će te izradu jednostavnog jedra i postavljanje kormila. Konstruktivni elementi rezani su laserom.
Idealan početak za svakog tko će se ozbiljnije baviti brodomaketarstvom. Na ovoj maketi savladat će te rad sa rebrima i postavljanje jednodijelne obloge. Konstruktivni elementi rezani su laserom.
MarisStella program za početnike… Ovaj montažni komplet dizajniran je isključivo za osobe koje žele postati brodomaketari i uči u ovaj predivni svijet maketarstva i modeliranja. Dizajniran je za buduće maketare koji nemaju apsolutno nikakvog iskustva u ovoj sferi. Izgrađujući ove makete, budući modelar će steći sve potrebno znanje i iskustvo za budući, složeniji i zahtjevniji rad. Ovaj će Vas program za početnike izvježbati za rad sa rebrima-pregradama od samog početka. ...